Thursday, October 25, 2012

***

Jeg er helt vild med bordeaux-farven, som er overalt lige i øjeblikket. Jeg har aldrig været til det alt for lyserøde tøj, og lilla er jeg ærligt talt kørt lidt død i, da hun har rigtigt meget i lilla. Men den her bordeaux er både piget og tålelig og så klæder den pigernes brune øjne helt perfekt. Uma har fået en lille hat med øreflapper strikket efter en opskrift fra "All you knit is love" af Susie Haumann. Jeg fik strikket den lige rigelig lang, så jeg har måtte hæfte yderkanten op med et par sting, så den ikke blev ved med at rulle ned i øjnene, men da det i forvejen er meningen, at kanten skal rulle, gør det jo ingenting.

På pindene er en elefanthue til Ea fra Drops (version 4.0, hun har 3 aflagte, og de har været super). Jeg strikker med dobbelt garn, da den godt må være lidt vamset, og garnet er det samme som til Umas hue, nemlig Isager Alpaca 2. Jeg plejer at samle masker op og strikke en dobbelt ribkant rundt om ansigtet, så den ikke sidder og flapper, men har også set, at man kan sy en elastik rundt i kanten. Det ser ud til at have samme funktion.



No comments:

Post a Comment