Wednesday, April 10, 2013

mormor ting

Min mor og hendes søskende har delt boet. Huset er solgt, og tilbage er vi så med minder om skønne stunder og min mormors lattermildhed og ubetingede kærlighed. Allerede året inden hun døde, og et par måneder inden min morfar døde, havde de fire søskende tømt det store hus på landet og flyttet min mormor og morfar i et mindre hus uden trapper, have og vedligehold. I denne forbindelse fik de ryddet ud, og langt de fleste ting blev fordelt mellem de, der var interesserede. Nu et år efter min morfars død, er der blevet ryddet og tømt i hjemmet. Denne gang skal alt væk for den lille ældrebolig er på ny lejet ud, og min mormor og morfar er begge væk og borte.

Langt de fleste ting blev fordelt mellem min mor og hendes søskende, men jeg var alligevel så heldigt, at overtage et par ting, som betyder super meget for mig. Jeg har arvet min mormors gamle syskrin, et smukt guldarmbånd og en strikkebog, som hun har strikket fra til både børnebørn og oldebørn.






4 comments:

  1. Hvor er armbåndet smukt... strikkebogen ser rigtig hyggelig ud og sykassen er et kup...

    Godt du har fået nogle gode (og også brugbare???) minder med dig :0)

    ReplyDelete
  2. Fine ting. Virkelig smukt armbånd. Det er dejligt med sådan nogle minder :)

    ReplyDelete
  3. Dejligt med gode minder om en skøn mormor! KH K

    ReplyDelete
  4. Sikke nogle dejlige ting fyldt med glade minder - kan lige se for mig at du viderefører strikketraditionen med den fine strikkebog :) Kh A

    ReplyDelete